21 Eylül 2020

Günlük Su İhtiyacı Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Canlı vücudunun büyük bir kısmı sudan oluşmaktadır. Dolayısıyla yaşamın sürdürülebilmesi için günlük su ihtiyacı kadar su tüketilmesi gerektiği sonucuna rahatlıkla varılabilir. Peki neden vücut sürekli suya ihtiyaç duymaktadır?

Bu soruya hemen yanıt verelim. İçecekler ve yiyecekler aracılığıyla vücuda alınan su, sindirim sistemi, solunum sistemi ve terleme yoluyla vücuttan dışarı atılır. Vücuttan atılan suyun yerine ise aynı miktarda su alınması; gerekli besinlerin hücrelere taşınması, kasların ve eklemlerin çalışması, ideal vücut sıcaklığının korunması, beyin fonksiyonlarının sürdürülebilmesi, yani kısacası hayatın devam ettirilebilmesi için kritik bir önem taşımaktadır.

Vücuttaki su dengesini koruyabilmek için her canlının günlük ihtiyacı kadar su tüketmesi gerekmektedir. Peki her gün ne kadar su içmek gerekiyor? Zihninizdeki tüm soruları için kaliteli içme suyu tüketmeniz adına akıllı su arıtma cihazları geliştiren MIATO tarafından verilen yanıtları içeriğimizin devamında bulabilirsiniz.

Günlük Su İhtiyacı Ne Kadardır?

şişeden su içen siyah saçlı kız

Su içmenin önemli olduğunu herkes kabul ediyor. Fakat ne kadar su içmeli? Genellikle herkesin günde ortalama 2 litre su tüketmesi gerektiği söylense de aslında bu oldukça hatalı bir yaklaşımdır.

Çünkü günlük su ihtiyacı kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Herkesin gün içinde vücuda aldığı ve vücuttan attığı su miktarının aynı olmayacağı göz önünde bulundurulduğunda, bkalu sonuca varmak da pek zor olmayacaktır.

Bir erkekle kadının, bir çocukla yetişkinin, bir sporcuyla ofis çalışanının yaşam tarzı ne kadar farklıysa günlük su ihtiyacı da o kadar farklı olacaktır. Bu nedenle vücuttaki su dengesini koruyabilmek için herkesin kendi hayatındaki değişkenlere odaklanması gerektiğini söylemek gayet mantıklı olacaktır.

Günlük tüketmeniz gereken su miktarını hesaplayabilmeniz için bu değişkenlerin ne olduğu öğrenmeniz yararınıza olacaktır. Her gün vücuda alınması gereken su miktarını belirlemede rol oynayan faktörleri ise bir sonraki başlıkta bulabilirsiniz.

Günlük Su İhtiyacını Belirleyen Faktörler Nelerdir?

biberondan su içen sarı saçlı çocuk

Yetişkin bir insanın vücut ağırlığının %60 – 70’ini su oluşturmaktadır. Fakat bu oran hayatın her döneminde farklılık göstermektedir. Çünkü daha önce de değindiğimiz üzere insanların yaşam tarzı sürekli bir devinim içindedir.

Diğer yandan yaş, cinsiyet, kilo, yaşanılan coğrafyaya bağlı olarak iklime, yeme-içme alışkanlıklarına ve buna benzer kriterler de önemli birer değişkendir. Örneğin hayatının ilk günlerini yaşayan bir insanın vücudundaki su oranı %75 iken yaşlandığında vücuttaki su miktarı azalacağından bu oran da %55’e kadar düşecektir.

Buna benzer şekilde erkeklerin vücudundaki su oranı da kadınlara kıyasla daha fazladır. Ayrıca çok fazla terleyen bir insanın da vücuttan attığı su miktarı fazla olacağından, günlük su ihtiyacı terlemeyen birine göre yine daha fazla olacaktır.

Tüm bu bilgiler ışığında, kimileri için günlük 2 litre su alımı yeterliyken bazılarına göre bu miktarın 3,5 litreyi bulabileceği sonucuna ulaşmak mümkün. Siz de yukarıda değindiğimiz kriterleri kendinize göre değerlendirip günlük su ihtiyacı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

Günlük Su İhtiyacı Nasıl Hesaplanır?

sporda su içen siyahlı kız

Günlük su ihtiyacınızı ortalama cinsinden hesaplayabilmek için yukarıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Buna göre eğer çok aktif bir hayatınız yoksa ve çok sıcak iklime sahip bir bölgede yaşamıyorsanız, yani gün içinde çok fazla terlemiyorsanız, mevcut kilonuzu 23’e bölerek günlük su ihtiyacınızı öğrenebilirsiniz.

Fakat aktif bir hayatınız varsa kısa süreli orta şiddetli bir egzersiz için kilonuzu 23’e bölerek elde ettiğiniz miktardan 400 – 600 ml daha fazla su içmeniz gerektiği sonucuna ulaşabilmeniz mümkün. Eğer uzun süreli ve daha şiddetli egzersizler yapıyorsanız, tahmin edeceğiniz üzere su ihtiyacınız da buna paralel olarak artacaktır.

Öte yandan soğuk algınlığı ve grip hallerinde vücuttaki su kaybı artacağından yine günlük su ihtiyacı da artış gösterecektir. Ek olarak, hamilelik ve emzirme dönemlerinde yine günlük su tüketiminin artırılması gerekmektedir.

Tüketilen suyun yetersiz olup olmadığını ise idrarınızın renginden anlayabilirsiniz. Vücut susuz kaldığında idrarın rengi koyu sarı olacaktır. Oysa ki normalde idrarın rengi açık sarı olmalıdır. Bu doğrultuda su tüketiminizi artırmanızda fayda olduğunu söyleyebiliriz.

Günlük Su İhtiyacı Karşılanmazsa Ne Olur?

deniz kenarın kulaklık takmış çocuk su içiyor

Vücuda yeteri kadar su alımı olmadığında en başta susuzluk hissi yaşanır. Fakat bu hissiyata alışkın olan bir bireyde zamanla dehidrasyona bağlı kritik rahatsızlıklar ortaya çıkmaya başlar. Buna göre baş ağrısı, halsizlik, konsantrasyon eksikliği, ağız ve burunda kuruluk ve ilerleyen zamanlarda bilinç kaybına kadar varabilen yaşamsal etkiler gözlemlenir.

Çünkü hücrelerin ihtiyaç duyduğu karbonhidrat, vitamin ve diğer besin maddeleri su aracılığıyla taşınmaktadır. Yeterli su alımı olmadığında hücreler yavaş yavaş fonksiyonlarını yerine getirememeye başlarlar. Benzer şekilde başta böbrekler, kaslar ve eklemler ve beyin olmak üzere hayati önem taşıyan organlar doğru bir biçimde çalışamaz hale gelirler.

Bunlara bağlı olarak da bir süre sonra bayılma, dirençsizlik ve nihayetinde ölüm söz konusu olacaktır. Suyun hayat için önemi bu kadar açıkken susuz kalmamak için günlük su ihtiyacı kadar su tüketimi yapılması bir tercih değil, zorunluluktur.

Tüm bunların yanı sıra yeteri kadar su tüketmek kadar kaliteli içme suyu tüketmek de son derece önemlidir. Siz de sağlığınızdan ödün vermemek için evinizde daima kaliteli ve lezzetli içme suyu bulunması için siz de akıllı su arıtma cihazı MIATO ürünlerini tercih edebilirsiniz.

Genel
About Miato

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Cart