10 Aralık 2020

Hamilelikte Su Tüketimi Ne Kadar Olmalıdır?

Hamilelikte su tüketimi, anne ve bebek sağlığını önemli ölçüde etkileyen unsurlardan bir tanesidir. Beslenme düzeninde olduğu kadar su tüketiminde de sahip olunan alışkanlıklar, anne karnındaki bebeğin gelişimini olumlu yönden etkilemekle kalmaz, annenin hamilelik esnasında yaşadığı pek çok sorunun üstesinden gelmesine de yardımcı olur.

Yetişkin bir bireyin günde ortalama 2-2,5 litre su içmesi gerekmektedir. Ancak hamilelikte bu miktar 3-3,5 litreye kadar artmaktadır. Annenin değişen fizyolojik durumuna ve ihtiyaçlarına bir de anne karnındaki fetüsün büyümesi eklendiğinde, bu oran hiç de yadsınacak bir sonuç değildir.

Hamilelikte Neden Bol Su Tüketilmelidir?

hamilelikte su tüketimi

Yalnızca dünyamızın değil, içinde yaşayan canlıların biyolojik yapılarının da önemli bir bölümünü oluşturan su; dünyaya gelme, büyüme ve gelişme dönemlerinde en çok ihtiyaç duyulan temel gereksinimlerden biridir. Tüm canlılar için hayati önem taşıyan bu sıvı, yaşamın vazgeçilmez bir parçasıdır.

Su, insanın varlığını sağlıklı bir şekilde sürdürebilmesinin yanı sıra gelecek kuşaklara aktarabilmesi için de oldukça gereklidir. Bu sebeple, hamilelikte su tüketimi dikkat edilmesi gereken başlıca konulardan biri haline gelir.

Annenin sağlığı, bebeğin gelişimini direkt olarak etkilediğinden ihmal edilmemesi gereken bir konudur. Hamilelik sırasında vücut ısısının düzenlenmesi ve korunması, eklemlerin rahatlığı, sindirim ve boşaltım sisteminin düzenli çalışması gibi birçok konuda su tüketimi önemli bir rol oynamaktadır.

Anne Karnındaki Bebek İçin Suyun Önemi

Hamilelikte su tüketimi, bebeğin, anne karnında bulunduğu süre boyunca, gelişimini ve sağlığını düşündüğümüzden daha fazla etkilemektedir. Hamilelik boyunca, kan hacmi yaklaşık 1-1,5 litre artar ve bebeğin dünyaya gelene kadar içinde yaşadığı amniyotik sıvı oluşur.

Bu amniyotik sıvı, belirli periyodlarla kendini yeniler. Amniyon sıvısının kendini yenilemesi için ihtiyaç duyduğu şey, annenin hamilelik boyunca içtiği sudur. Amniyon, bebeğin gelişimi ve sağlığı için oldukça önemlidir.

Yeterli miktarda olması, bebeğin hareketlerinin ve akciğerlerinin gelişimini etkileyen kritik bir faktördür. Bu sıvının yetersiz olması durumunda ise, bebeğin hareketlerinde yavaşlama görülmesi muhtemeldir. Dolayısıyla, hamilelikte su tüketimi yalnızca annenin sağlığını değil anne karnında büyümekte olan bebeğin sağlığını da büyük ölçüde etkiler.

Hamilelikte Su Tüketiminin Faydaları

Dışarıda ayakta duran sağlıklı hamile bir kadın

Anne karnında sağlıkla büyüyen ve gelişen bir bebeğin, sağlıklı bir anne ile çok daha mümkün olduğunu artık biliyoruz. Peki hamilelikte su tüketimi anne için ne gibi yarar sağlar, diye soruyorsanız birlikte bu sorunun yanıtlarına bakalım:

  • Hamilelik döneminde yeterli su tüketimi, rahimde meydana gelebilecek kasılmaların önüne geçer, böylelikle erken doğum riski ortadan kalkmış olur.
  • Özellikle yaz aylarında çok sık yaşanan terleme sorunuyla ortaya çıkabilecek dehidrasyon probleminden kaçınmak, yeterli miktarda su tüketimiyle mümkündür.
  • Hamilelikte sık rastlanan rahatsızlıklardan olan kabızlık ve idrar yolu enfeksiyonu şikayetlerini azaltır.
  • Bulantı ve mide yanması gibi sorunlara iyi gelir.
  • Vücutta meydana gelebilecek, özellikle hamileliğin son dönemlerinde sık rastlanan bir sorun olan şişkinlikleri azaltır.
  • Su tüketimi, hamilelikte cilt sağlığını ve parlaklığını korumak konusunda oldukça önemlidir. Bu dönemde ortaya çıkan çatlakların önüne geçmek yeterli su tüketimiyle mümkündür.
  • Ciltte ve dudakta meydana gelebilecek kurulukların önüne yine bol su tüketimi ile geçilebilir.

Yetersiz Miktarda Su Tüketimi

Hamilelikte su tüketimi ve sağladığı faydalardan detaylıca bahsettik. Peki bu dönemde vücudun ihtiyaç duyduğu miktarı sağlanmadığı takdirde ne gibi sonuçlarla karşılaşılır? İşte yetersiz miktarda su tüketimi ve meydana gelebilecek rahatsızlıklar:

  • Baş ağrısı
  • Halsizlik ve yorgunluk
  • Sürekli susuzluk hissi
  • Yüzde, dudaklarda ve gözlerde aşırı kuruluk
  • İdrarın renginde koyuluk ve idrara seyrek çıkma

Bu belirtilerden biri veya birkaçı, vücudun yetersiz miktarda su alımına dair sinyal veren belirtileridir. Bu belirtilerin önüne geçmenin yolu, tavsiye edilen miktarda düzenli su tüketimidir.

Egzersiz ile Birlikte Su Tüketimi Nasıl Olmalıdır?

Egzersiz yapan hamile bir kadın

Hamilelik döneminde sağlıklı ve zinde bir vücut için egzersiz veya spor yapıldığında, su tüketimine ayrıca dikkat edilmelidir. Egzersiz esnasında yaşanan terleme nedeniyle vücut su kaybedeceğinden, bu suyu tekrar kazanmak çok önemlidir. Bu sebeple, egzersiz öncesinde, sırasında ve sonrasında su içerek vücudun su kaybını önlemek ve de kaybedilen suyu geri kazandırmak gerekir.

Hamilelikte Su Tüketimi Alışkanlığı

Hamilelikte su tüketimi konusunun anneyi ve bebeği pek çok noktada ciddi bir şekilde etkilediğini biliyoruz. Fakat hamilelik esnasında suyu tek başına tüketmekten keyif alınmıyorsa, içerisine birkaç dilim taze limon, portakal, elma veya salatalık katarak lezzetlendirmek mümkün.

Hazır meyve suyu ve gazlı içecek tüketiminden kaçınmak ve evinizde kendi yaptığınız sağlıklı içecekleri tüketmek istiyorsanız Evde Meyve Suyu Nasıl Yapılır? Lezzetli 5 Meyve Suyu Tarifi başlıklı içeriğimizi okuyarak bilgi alabilirsiniz.

Anne adayları hamilelik öncesinde belirli miktarda su içme düzenine sahip olmayabilir. Ancak bu dönemde, su içme alışkanlığı kazanmanın hem anne hem de bebek için sağlayacağı faydalar gözetilerek yeterli miktarda su alımına dikkat edilmelidir.

Yatağın başında, oturulan odada veya çantada daima taze su bulundurmak, su içmeyi hatırlamak için ilk adım olabilir. Ayrıca, özellikle kış aylarında sağlıklı bitki çayları hazırlanarak sıvı alımı desteklenebilir.

Su tüketimi alışkanlığı kazanmakta zorluk çekiyorsanız, düzenli ve yeterli miktarda su tüketimine geçmek konusunda daha fazla öneri için Su İçme Alışkanlığı Kazanmanın 10 Yolu konulu içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

Emzirme Döneminde Su Tüketimi

Kanepede oturan ve bebeğini emziren genç bir anne

Ortalama 38-40 hafta süren hamilelik döneminin ardından doğum gerçekleşir. Bu dönemde anne bebeğini emzirme yoluyla besler. Anne sütünün %88’ini su oluşturduğu bilinen bir gerçektir. Ayrıca emzirme dönemindeki bir anne, günlük olarak yaklaşık 750-800 ml süt üretir. Bu nedenle vücutta doğal bir su kaybı yaşanabilir.

Emzirme döneminde ortaya çıkan su kaybının önüne geçmek ve sütün devamlılığını sağlayabilmek için düzenli bir şekilde su tüketimine devam edilmelidir. Böylelikle hem bebeğin beslenmesi hem de annenin sağlığı için önemli bir adım atılmış olur.

Temiz İçme Suyunun Önemi

Suyun canlı yaşamındaki yerinden ve hamilelikte su tüketiminin öneminden yukarıda bahsetmiştik. Bütün bunlara ek olarak, bir diğer dikkat edilmesi gereken konu ise temiz ve sağlıklı su tüketimidir. Bakterilerden ve kimyasallardan arındırılmış temiz su, sağlıklı yaşam için vazgeçilmez bir gereksinimdir.

Hamilelikte ve emzirme döneminde, yeterli miktarda temiz su tüketimi elzemdir. Annenin beden ve cilt sağlığını koruması, bebeğin anne karnında yeterince gelişebilmesi ve doğum sonrası emzirme döneminde bebeğin sağlıklı bir şekilde beslenebilmesi için temiz içme suyunun önemini kavramakta fayda vardır.

Miato akıllı cam su tankı görseli

Temiz içme suyuna her an taze bir şekilde ulaşım sağlayan su arıtma sistemi, hamilelik döneminde hayat kolaylaştırıcı bir cihaz olacaktır. Miato’nun geliştirmiş olduğu akıllı cam su tankı ile kaliteli ve güvenli suya sahip olmak artık mümkün. Miato Akıllı Cam Tankı ile her zaman temiz, hijyenik ve taze içme suyuna ulaşabilir, güvenli su tüketiminin keyfini çıkarabilirsiniz.

 

Genel
About Miato

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Cart