28 Ağustos 2020

Soğuk Su İçmek Faydalı Mı, Zararlı Mı?

Kaliteli su tüketimi, her canlının hayatını sürdürebilmesi için kritik bir önem taşıyor. Ancak suyun kalite özellikleri kadar önem taşıyan ve etkileri oldukça merak edilen bir diğer konu ise suyun ısısı.

Soğuk su veya sıcak su tüketiminin vücut üzerindeki etkileri, daima bilimsel çalışmalarla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte her yeni çalışmada elde edilen yeni bulgular, özellikle hasta ettiğine inanılan soğuk suyun insan sağlığı üzerindeki etkileri hakkında birçok düşüncenin değişmesine yol açmıştır.

Peki soğuk su içmek gerçekten zararlı mı, yoksa faydalı mı? Neredeyse insanlık tarihi kadar eski bu soru karşısında bilim insanlarının görüşlerinden yola çıkarak oluşturduğumuz içeriğimizde düşük ısıdaki suyu tükettiğiniz takdirde ne gibi durumlarla karşılaşabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Soğuk Suyun Sağlık Üzerindeki Etkileri

2 bardak buzlu soğuk su

Soğuk veya sıcak olması fark etmeksizin su tüketimin vücudumuz üzerinde birçok etkisi olduğunu iddia etmek mümkün. Öncelikle hücrelerin ihtiyaç duyduğu hormonlara, vitaminlere, minerallere ve diğer maddelere ulaşmasında rol oynayan suyun eksikliği halinde hayatın kısa sürede sona ereceğini söylemek gerekiyor.

Suyun sıcak bir şekilde tüketilmesi ise stres seviyesinin kontrol altına alınmasından ağrıların hafifletilmesine, vücudu zararlı toksinlerden arındırmaktan kan akışını uyararak sindirim sistemini aktif hale getirmeye kadar birçok açıdan faydalı olabiliyor.

Ancak susuzluk halinde sıcak su tüketilmesinin, susuzluğu gidermeye çok yardımcı olmadığı da yine araştırmaların işaret ettiği bir diğer detay olarak karşımıza çıkıyor. Buna karşın soğuk su tüketiminin oldukça haz veren bir yönü olması ise olası zararlarına rağmen suyu soğuk tüketme fikrini daha da cazip kılıyor.

Neyse ki soğuk su tüketmek, düşündüğünüz kadar riskli değil. Bilimsel çalışmalar, soğuk suyun halk arasındaki inanışa göre soğuk algınlığı ve diğer hastalıklara davetiye çıkardığı inanışını reddediyor. Çünkü aslında insanı hasta eden şey; suyun soğukluğu değil, bağışıklık sistemi çok güçlü olmayan bünyelerde soğuk suyun temas ettiği doku ve organlarda ortaya çıkan hassasiyetten istifade eden virüsler, mikroplar ve bakteriler.

Buna göre suçu soğuk suya atmak yerine bağışıklık sistemini güçlendirmeye çalışmak, atılabilecek en mantıklı adım olacaktır. Fakat yine de soğuk su içerken doku ve organlarda hassasiyet oluşmaması adına birtakım noktalara önem vermekte fayda var. Aksi halde içeriğimizin devamında belirttiğimiz risklerle karşı karşıya kalmanız işten bile olmayacaktır.

Soğuk Su İçmenin Faydaları

Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu kadar su içmek elbette önemli. İçme suyunuzu soğuk halde tüketmeyi tercih ettiğiniz takdirde ise daha önce de belirttiğimiz gibi olumsuz sonuçlarla karşılaşabilmeniz mümkün. Bunun yanı sıra suyu soğuk halde içmenin vücut üzerinde olumlu etkileri de yok değildir. İşte soğuk suyun vücuda faydaları…

Kalori Yakımına Yardımcı Olur

spor yapan çift

Soğuk su içmenin zayıflattığı yönündeki inanış, her ne kadar daha fazla bilimsel çalışmaya ve kanıta ihtiyaç duysa da soğuk halde su içmenin kalori yakımını hızlandırdığı gerçeğini de aktarmamız gerekiyor.

Buna göre, soğuk su tüketimi ile düşmeye başlayan vücut ısısını düzenlemek için daha fazla çalışan bünye, ekstra birkaç kalori yakmanıza yardımcı olmaktadır. Ancak buradan yola çıkarak suyu soğuk bir şekilde tüketmenin fazla kilolardan kurtulmaya önemli ölçüde yardımcı olduğunu söylemek pek doğru olmayacaktır.

Vücut Isısını Düşürür

Bir önceki madde de belirttiğimiz gibi soğuk su içmek vücut ısısını düşürür. Egzersiz sırasında ise aşırı şekilde ısınan vücut için bu durum, önemli bir fırsat haline gelecektir. Vücut ısısını dengelemeye yardımcı olacağı için suyu soğuk halde tüketmek, spor sürecinin daha verimli geçmesine ön ayak olacaktır.

Hızlı Hidrasyon Sağlar

Yoğun egzersiz, sıcak hava ve benzeri nedenlerle dehidre olarak susuz kalan vücut, bu eksikliği bir an önce karşılamak ister. Suyu soğuk içmek ise kan dolaşımı tarafından daha kolay emileceğinden susuzluk hissinin hızla ortadan kalkmasını sağlar. Bu nedenledir ki susuz kaldığınız anlarda soğuk haldeki bir bardak suyu içtiğinizde kendinizi yenilenmiş hissedersiniz.

Soğuk Su İçmenin Zararları

Suyu düşük ısıda, yani soğuk halde tüketmenin birtakım faydaları olabileceği gibi tüketim biçimine bağlı olarak vücudunuzda olumsuz durumlar oluşmasına yol açan zararları da söz konusu olabilir. Buna göre aşağıda sıraladığımız riskleri göz önünde bulundurmanızda ve içeriğin sonunda belirttiğimiz koşullara dikkat ederek su tüketmeniz yararınıza olacaktır.

Mukus Oluşumunu Artırır

burnunu silen adam

Gerçekleştirilen çalışmalar, soğuk su içmenin burun mukozasını kalınlaştırdığına işaret ediyor. Solunumu zorlaştıran bu durum, enfeksiyon oluşumunu da tetikleyebiliyor. Bağışıklık ile doğrudan orantılı olan bu gibi durumlar yaşamamak için suyu soğuk halde tüketirken dikkatli olmakta fayda var.

Kalp Atış Hızının Düşmesine Neden Olur

Sinir sisteminin önemli bir kısmını oluşturan vagus sinirlerinin uyarılmasına neden olan soğuk su, kalp atış hızının düşmesine yol açabilmektedir. Bu durum, özellikle kronik rahatsızlığı olanlar için riskli olabilir.

Hastalanmaya Yol Açabilir

Küçükken ebeveynleriniz size de mutlaka “terliyken soğuk su içme!” uyarısında bulunmuştur. Aslında gerçek bir dayanak noktası olmayan bu uyarı, suyu soğuk bir şekilde içmenin hastalıklara davetiye çıkarabileceği suçlamasından yola çıkılarak söylenmektedir. Fakat aslında bu noktada suyun değil, bağışıklık sisteminin büyük bir önem taşıdığını belirtmemiz gerekiyor.

Öte yandan aceleci bir şekilde soğuk halde bol su tüketmenin mide ağrısına ve kabızlık sorununa da yol açabileceği uyarısında da bulunmamızda yarar var. Buradan da anlaşılacağı gibi sağlığınızı suyun sıcaklığından çok, onu içme şekliniz daha fazla etkiliyor.

Soğuk Su Nasıl Tüketilmeli?

elinde bir bardak su tutan adam

İçeriğimizde belirttiğimiz tüm faydalar ve riskleri göz önünde bulundurduğumuzda, su tüketimi yaparken önemli olan şeyin suyun ısısı değil, tüketim şekli olduğu sonucuna ulaşıyoruz. Örneğin hızlı bir şekilde su içmenin, ilk anda susuzluğu dindirdiği için rahatlattığı düşünülse de bir süre sonra rahatsızlık vereceği öngörülebilir.

Bu nedenle suyunuzu soğuk halde tüketirken yavaş yavaş ve yudum yudum içmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca oturarak su içmeniz gerektiğini de mutlaka belirtmemiz gerekiyor. Ek olarak, acele etmeden, sindirerek içtiğiniz suyun içeriği de sağlığınız açısından önem taşıyor.

Buna göre hem kendiniz hem de aileniz için en sağlıklı, en kaliteli ve en lezzetli suya ulaşmak için evinizde MIATO cam tanklı akıllı su arıtma cihazı kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederiz.

 

Genel
About Miato

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Cart