28 Ağustos 2020

Su Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

Canlılar için hayati öneme sahip olan su, son dönemlerde kilo vermek isteyenlerin daha fazla radarına girmeye başladı. Kilo kontrolü sağlayarak fazla kilolardan kurtulmayı mümkün kılan su diyeti adlı bir beslenme düzeninin anahtar rolünü üstlenen suyun gerçekten de böyle bir işlevi olup olmadığı ise merak konusu.

Biz de elbette birçok açıdan vücuda faydalı olan su tüketiminin kilo kaybına neden olup olmadığı, su diyetinin nasıl yapıldığı ve daha fazlasını sizler için açıklamak istedik. Evinizdeki doğal su kaynağı MIATO olarak su diyeti hakkında öğrenmek istediğiniz her şeyi içeriğimizin devamında bulabilirsiniz.

Su Diyeti Nedir?

suluktan su içen kadın

Adından da anlaşılacağı üzere bol miktarda su tüketimine dayanan su diyeti, vücutta hızlı bir detoks etkisi yaratmayı amaçlıyor. Bunun sonucunda böbrekler normal bir döneme kıyasla çok daha fazla çalışıyor ve dolayısıyla vücuttan toksin atılması sağlanıyor. Ayrıca kalori yakımını hızlandıran su diyeti ile çok kısa bir süre içerisinde kilo vermek mümkün hale geliyor.

Ancak vücudun ihtiyaç duyduğu besin maddelerini de alması gerektiği için uzmanlar su diyetinin kısa süreli olarak uygulanması gerektiğini vurguluyor. Öte yandan su diyetinde içme suyunun lif içeriği yüksek meyve ve sebze suları ile zenginleştirilmesi veya taze sıkılmış meyve ve sebze suları gibi sıvı gıdalarla desteklenmesi de söz konusu. Böylece diyet sırasında zinde kalınabiliyor ve vücudun riskli durumlarla karşı karşıya kalmasının önüne geçilebiliyor.

Tüm bunların yanı sıra su diyetinin en fazla 7 gün uygulanması gerektiğini de belirtmeden geçmeyelim. Aksi halde ilerleyen günlerde vücudunuzun bu beslenme düzenini bir kıtlık durumu gibi algılaması ve olumsuz tepkiler vermeye başlaması ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

Su Diyeti Nasıl Yapılır?

tenceredeki yemeğin tadına bakan kadın

Vücudunuzun yeni bir beslenme düzenine alışması başlangıçta zorlayıcı olabilir. Normal tüketim alışkanlıklarınızın değiştiği su diyetinde vücudunuzun olumsuz reaksiyon göstermemesi adına öncelikle diyete hazırlık yapmanız yararınıza olacaktır. Bu doğrultuda normal beslenme düzeninizi su diyetine kademeli olarak geçirmenizi tavsiye ederiz.

Örneğin su diyetinden önce besleyici gıdaları da içeren başka diyetler deneyerek vücudunuzu hazırlayabilirsiniz. Kendinizi su diyeti için hazır hissettiğinizde ise günde 2-3 litre su tüketmeye özen göstermelisiniz. Daha önce de belirttiğimiz gibi yalnızca su ve sıvı gıdalar içermesine karşın su diyetini hafif gıdalarla da destekleyebilirsiniz.

Kahvaltıda taze sıkılmış meyve suyu, yulaf ezmesi; öğle yemeğinde çorba, salata; akşam yemeğinde haşlanmış sebze, yoğurt tüketebilir ve gün içinde bitki çayı içebilirsiniz. Ayrıca su ve lif açısından zengin meyveleri de yiyerek gereken vitaminleri alabilirsiniz. Fakat su dışı gıdaları tüketirken abartmamalısınız.

Bu diyeti uygularken ilk olarak vücudunuzdaki ödemi kaybedeceğinizi belirtmek yanlış olmayacaktır. Ayrıca bir yandan yağ yakımı gerçekleştiği için bir süre sonra kilo verdiğinizi gözlemleyebileceksiniz.

Vücudunuzun su diyetine alışması 2-3 gün sürebilir; bu süreçte ani acıkmalar yaşamanız da olası. Hatta mide bulantısı, baş ağrısı gibi semptomlar da görülebilir. Ancak diyete odaklandığınızda bir süre sonra bu sorunların üstesinden gelebildiğinize şahit olacaksınız.

Yine de su diyeti yaparken vücudunuzu fazla yormamak adına bol bol dinlenmenizi tavsiye ederiz. 7 günlük sürecin sonunda diyeti sonlandırarak normal beslenme düzenine dönmeniz yararınıza olacaktır.

Su diyetine ek olarak alkali su içmenin vücudunuza etkilerini öğrenmek için de Hep Duyuyoruz Ama Alkali Su Nedir ve Ne İşe Yarar? başlıklı içeriğimize göz atabilirsiniz.

Su Diyeti Faydaları Nelerdir?

Su diyeti, başta istenmeyen kilolardan kurtulmayı mümkün kılıyor. Ancak bu etkili diyet türünün tek faydası kilo kaybı ile sınırlı değil. Su diyetinin size sağlayacağı diğer faydaları ise aşağıdaki gibi maddeler halinde inceleyebilirsiniz:

  • Sindirim sisteminin dinlenmesine olanak sağlar. Dinlenmeye zaman bulan organlar, hasarlarını onarmaya başlarlar.
  • Metabolizmayı hızlandıran su diyeti, kalp ve damar sağlığının korunmasına yardımcı olur.
  • Stres düzeyini önemli ölçüde azaltan su diyeti süresince konsantrasyon bozukluğunda da dikkate değer seviyede düşüş yaşanır.
  • Kan şekerini kontrol altına almaya destek olur.
  • Mide ve bağırsak kaynaklı rahatsızlıkların iyileşmesini teşvik eder.
  • Sabretmeyi öğretir. Bir amaç uğruna düzenli bir yaşam tarzı benimsemeyi mümkün kılar.
  • Özgüveni artırarak insanın kendi ile barışık yaşamasına önayak olur.

Su Diyeti Kimler İçin Uygundur?

Uygulama aşamalarına göz attığınızda su diyetinin herkes için uygun olmayabileceği sonucuna ulaştığınızı tahmin ediyoruz. Ciddi bir kalori eksikliği yaşatan su diyeti, oldukça etkili bir beslenme düzeni olsa da sağlık sorunu yaşayanların ciddi rahatsızlıklarla karşı karşıya kalmamaları için bu diyeti uygulamamaları yararlı olacaktır.

Diğer yandan su diyeti ile kilo vermek isteyenlerin öncelikle tıbbi danışmanlık alarak bu diye başlamaları da en mantıklı adım olacaktır. Herkesin vücudunun bu tür bir diyete aynı reaksiyonu vermeyebileceği göz önünde bulundurulduğunda mutlaka doktorunuzla hemfikir olduktan sonra su diyetini uygulamanızı tavsiye ederiz.

Tüm bunlara ek olarak, gelişme çağındakilerin ve sporcuların da su diyeti uygulamaları olumsuz sonuçlar doğurabilir uyarısında bulunmadan geçmeyelim. Diğer diyet çeşitleri gibi su diyetinin de bilinçli bir şekilde uygulanması ile istediğiniz sonuca ulaşabileceğinizi de belirttikten sonra diyetle ilgili dikkat edilmesi gereken noktaları değerlendirmeye başlayabiliriz.

Su Diyeti Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

MIATO su arıtma cihazı

Su diyetinin etkili bir diyet olduğunu içeriğimizde birçok kez ifade ettik. Bu nedenle uzun süreli bir beslenme düzeni olarak düşünmek yerine 4 ya da 7 gün süreyle kısıtlandırmak herkes için daha doğru bir uygulama biçimi olacaktır. Ek olarak, diyeti bir uzman danışmanlığında yürütmek de en mantıklı adım olacaktır.

Herhangi bir komplikasyon yaşanması durumunda ise diyeti hemen sonlandırmanız gerektiği mutlaka belirtmeliyiz. Ayrıca gut hastalığı, diyabet, böbrek rahatsızlıklarınız varsa su diyetinin size göre olmadığını söylemek gerekiyor.

Tüm bunların yanı sıra su diyetinde baş rolü içme suyunun üstlendiği göz önünde bulundurulduğunda vücudunuz için en sağlıklı suyu tüketmeniz gerektiğinin önemi çok daha iyi anlaşılacaktır. MIATO akıllı su arıtma cihazları, kaliteli ve lezzetli suyu evinize getirir. Siz de sağlıklı su tüketmek için MIATO’yu tercih edebilirsiniz.

Peki soğuk su içmenin ne gibi etkileri olabilir? Bu konuya dair bilgi edinmek için de Soğuk Su İçmek Faydalı Mı, Zararlı Mı? başlıklı içeriğimizi görüntülemenizi öneririz.

Genel
About Miato

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Cart