Blog

7 Nisan 2021

Su İçeren Besinler Hangileri?

İnsan vücudunun neredeyse üçte ikisi sudan oluşur ve vücudu oluşturan milyonlarca hücrenin fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için suya ihtiyacı vardır. Bu nedenle günlük su tüketiminin yeterli olmasına dikkat etmeli, su içeren besinler tüketerek vücudunuzun sağlıklı çalışmasına yardımcı olmalısınız.

Yeterince su içmemek vücudun susuz kalmasına neden olarak; yorgunluk, baş ağrısı, kas krampları, düşük tansiyon, hızlı kalp atışı ve cilt hassaslığı gibi semptomları ortaya çıkartır.

Su İçeren 9 Besin

Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu su miktarına ulaşabilmek için içeceklerin yanı sıra su içeriği yüksek bazı besinleri de beslenme programınıza ekleyebilirsiniz. Özellikle sıcak havalarda vücutta su ile birlikte elektrolit kaybı da söz konusudur.

Su içeren besinler ile vücudun sıvı elektrolit dengesini koruyabilmeniz mümkün. Sizin için yüksek oranda su içeren besinleri ve su miktarlarını aşağıda sıraladık:

1. Salatalık

dilimlenmiş salatalıklar

Düşük kalori ve yüksek lif içeriğine sahip olan salatalığın neredeyse %96’sı sudan oluşur. Genellikle salata ve detoks suyu tariflerinde yaygın olarak kullanılan salatalık; C vitamini, K vitamini, potasyum ve magnezyum mineralleri açısından zengindir.

100 gramı sadece 16 kalori olan sebze özellikle kilo koruma ya da zayıflama diyetlerinin gözdesidir. Salatalığı kahvaltılarda söğüş şeklinde tüketebilir, salatalarınıza ekleyebilirsiniz.

Ayrıca yoğurdun içine ekleyerek cacık olarak ana yemeklerinizin yanında servis edebilirsiniz. Detoks suları ve yeşil smoothieler için de ideal bir seçenek olan salatalık, ödem atmaya da yardımcı olabilir.

2. Domates

domatesler

Cilt dokusu, gözler ve bağışıklık sistemi için önemli bir vitamin olan A vitamini kaynağı domates, %95 oranında su içerir. Tüm su içeren besinlerde olduğu gibi düşük kalorili olan domatesin 100 gramı yaklaşık 20 kaloridir.

Aynı zamanda lif içeriği yüksektir ve likopen denilen antioksidan açısından da zengindir. Domatesi kahvaltılarda, salatalarda, soslarda ve yemeklerde kullanabilirsiniz.

Hem pişmiş hem de çiğ yenebilen besin, Türk mutfağında sıklıkla kullanılır. Çorbasını ya da dolmasını yapabilir, detoks içeceklerine ekleyerek sıra dışı bir lezzet yakalayabilirsiniz.

3. Ispanak

bebek ıspanaklar

Yeşil yapraklı sebzeler dendiğinde ilk akla gelen sebzelerden biri olan ıspanak, %93 oranında su içerir. C vitamini başta olmak üzere folik asit, A ve K vitaminleri ile magnezyum, kalsiyum, demir ve potasyum minerallerinden zengindir. Aynı zamanda antioksidan içeriği de yüksek olan sebze, bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur.

Lif açısından da zengin olan ıspanak, sindirim sisteminin düzenlenmesinde önemli rol oynar. Ispanak ile börek ve çörek hazırlayabilir, salatalar yapabilir ve kıymalı ya da zeytinyağlı yemekler pişirebilirsiniz. Ayrıca ıspanağı tüketmekte zorlanıyorsanız meyvelerle karıştırarak smoothie hazırlayabilirsiniz.

4. Mantar

mantar türleri

Cilt hücrelerinin kendini yenileyebilmesi ve sinir sisteminin fonksiyonlarını düzenli bir şekilde yerine getirebilmesi için önemli bir vitamin olan B12 kaynağı mantar, %92 oranında sudan oluşur.

Aynı zamanda lif açısından da zengin olan mantar düşük kalorilidir ve zayıflama diyetlerinde tok tutucu özelliği sebebiyle tercih edilir. Tek başına ızgara, fırın ya da tavada pişirilebilen mantar ile birbirinden güzel soslar da hazırlanabilir.

Damaklarda kalıcı bir lezzet bırakan mantarı aynı zamanda soteleyebilir; pizza, makarna ve çorbalarda da kullanabilirsiniz.

5. Karpuz

karpuz dilimleri

Su içeren besinler dendiğinde ilk akla gelen meyvelerden biri olan karpuz %92 oranında su içerir. Ferahlatıcı etkisi ile sıcak yaz günlerini serinletirken düşük kalorisi ile kilosuna dikkat edenler için de ideal bir seçimdir. Su içeriği yüksek olduğu için mide hacmini doldurur ve tokluk hissini artırır.

A ve C vitaminlerinden zengin olan meyve aynı zamanda yüksek oranda lif ile potasyum, çinko ve bakır gibi mineraller içerir. Karpuzu diğer meyvelerle karıştırarak salata yapabilir ya da detoks içecekleri hazırlayabilirsiniz.

6. Portakal

portakallar

Kış mevsiminin en sevilen meyvelerinden biri olan portakal iyi bir C vitamini kaynağıdır. Bu vitamin kas, kemik, tendon, arter ve cilt dokularının hasar görmesini engelleyen güçlü bir antioksidandır. Bağışıklık sistemini destekleyerek vücudun enfeksiyonlarla mücadelesine yardımcı olur.

Portakalı ara öğünlerde tek başına tüketebileceğiniz gibi suyunu sıkarak diğer meyve suyu çeşitleri ile karıştırıp kahvaltıda içebilirsiniz. Diğer meyvelerle birlikte salatasını da yapabilirsiniz. Ayrıca kurabiye, kek, çörek gibi hamur işlerine kabuklarını rendeleyebilir ya da suyunu ekleyerek sıra dışı lezzetler hazırlayabilirsiniz.

7. Ananas

ananas dilimleri

Potasyum, magnezyum, manganez ve C vitamini açısından zengin bir tropikal meyve olan ananas, %86 oranında su içerir. Kendine has bir aroma ve lezzete sahip olan meyveyi eşsiz kılan ise içerisindeki antioksidan bileşen bromelaindir. Bromelain iltihap önleyici özelliğinin yanı sıra metabolizmayı hızlandırıcı, bağışıklık sistemini güçlendirici ve ödem atıcı etkilere sahiptir.

Ananas ile meyve salataları hazırlayabilir, detoks içeceklerine ekleyerek farklı bir aroma elde edebilirsiniz. Yüksek su içeriği sayesinde vücuttaki fazla ödemin atılmasına da yardımcı olan ananas, diyet listelerinin vazgeçilmez meyveleri arasında yer alır.

8. Kabak

tahta kasa içinde kabaklar

En çok tüketilen yaz sebzelerinden biri olan kabak yaklaşık %92 oranında su içerir. Yüksek lif içeriği sayesinde bağırsak hacmini artıran ve hızlandıran sebze, kabızlık gibi sindirim problemlerinin üstesinden gelmeye yardımcı olur.

100 gramı sadece 15 kalori içeren kabak; A, C ve K vitaminleri ile potasyum, magnezyum, manganez minerallerinden zengindir.

Bağışıklık sisteminin fonksiyonlarını güçlendirerek enfeksiyonlara yakalanma riskini azaltır. Kabağı sebze çorbasına ekleyebilir, yemeğini ve dolmasını yapabilir ya da hamur işlerinde iç olarak kullanabilirsiniz.

9. Brokoli

brokoli

Küçük ağaç görünümü ve koyu yeşil rengi ile su içeren besinler arasında yerini alan brokoli, %90 oranında su içerir. K ve A vitaminleri, demir, kalsiyum ve folik asit gibi birçok önemli besin ögesine sahip olan sebze yüksek oranda antioksidan da içerir.

Antioksidan bileşenleri sayesinde toksinlerin ve suyun vücuttan atımı kolaylaşır, bağışıklık sistemi desteklenir. Aynı zamanda lif içeriği yüksek brokoli ile lezzetli yemekler hazırlayabilirsiniz.

Haşlayarak et yemeklerinin yanında garnitür olarak kullanabilir veya fırınlayıp üzerine yoğurt ekleyerek meze şeklinde tüketebilirsiniz. Ayrıca sıcak kış günleri için bol vitaminli sıcacık bir brokoli çorbası hazırlayabilirsiniz.

Su Tüketimi Neden Önemli?

Su; vücuttaki metabolik işlemler sonucu açığa çıkan toksin maddelerin ve atıkların atılmasından hücrelere besin ve oksijen taşınmasına, kanın damarlardan rahatça geçebilmesi için akışkanlığının arttırılmasından eklemlerin kayganlığına kadar pek çok hayati işlemde rol oynar.

biberondan su içen çocuk

Yetişkin bir bireyin günlük su ihtiyacı ortalama 2.5 litre civarındadır. Bu miktar kişinin yaşına, boyuna, kilosuna, kronik hastalığı olup olmamasına, cinsiyetine ve fiziksel aktivitesine göre değişiklik gösterir. Aynı zamanda hamilelik ve emzirme döneminde de kişinin su ihtiyacı farklılık gösterebilir.

Soğuk ya da sıcak su içmekte zorlanıyorsanız içine tarçın, limon, zencefil, karanfil gibi hoş aromaya sahip baharatlar ekleyerek su tüketimini arttırabilirsiniz. İçilen suyun kalitesi de vücuttaki biyoyararlılığı açısından önemlidir. Bakteri gibi patojen mikroorganizmalar ve zararlı kimyasallardan arındırılmış su tüketmelisiniz.

Su arıtma sektörüne yeni bir soluk getiren akıllı cam su tankı ile içme suyunda devrim yaratan Miato sayesinde evinizin konforunda hijyenik su içmenin keyfini yaşayabilirsiniz. Miato cam tanklı akıllı su arıtma cihazı ile ihtiyaç duyduğunuz sağlıklı içme suyuna evde, iş yerinde; kısacası dilediğiniz yerde kolayca ulaşabilirsiniz.

 

Genel
About Miato

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sepet