26 Kasım 2020

Su İçme Alışkanlığı Kazanmanın 10 Yolu

Yetişkin bir insan vücudunun yaklaşık olarak %60’ını su oluşturur. Suyun vücudumuzdaki kan basıncını düzenlemek; eklemlerimizi, kemik sağlığını ve hücre yapısını korumak gibi pek çok önemli rolü vardır. Bu yüzden yaşamın sağlıklı bir şekilde sürdürülebilmesi için her gün belirli miktarda su içmeye özen gösterilmelidir. Peki su içme alışkanlığı nasıl kazanılır?

Su, 70’den 70’e herkes için çok önemli bir besin kaynağıdır. Yaşa ve cinsiyete göre su içme alışkanlıkları farklılık gösterse bile her bireyin günlük ortalama 2 – 2.5 litre su tüketmesi, yaşamını konforlu bir şekilde sürdürebilmesi adına büyük önem taşır.

Sizi ve sevdiklerinizi en temiz ve sağlıklı suyla buluşturan MIATO cam tanklı su arıtma cihazı olarak, bu içeriğimizde su içme alışkanlığı kazanma konusunda size yardımcı olacağını düşündüğümüz 10 yöntemi sıralayacağız.

Su İçme Alışkanlığı Nasıl Kazanılır?

Cilt ve saç derisinden böbrek ve sindirim sisteminin sağlığına kadar birçok faydası bulunan suyun yeterli miktarda tüketimi ne yazık ki alışkanlık haline getirilmediği durumlarda atlanabiliyor; bu da vücuda çeşitli biçimlerde zarar veriyor. Çok sık su tüketen biri olmasanız da belirli adımları sürekli tekrarlayarak su içmeyi bir rutin haline getirebilir, su içme alışkanlığı kazanabilirsiniz.

1. Kendinize Uygun Bir Plan Oluşturun

üstten görünen eller not yazıyor

Tıpkı diğer alışkanlıklarımızda olduğu gibi su içme alışkanlığı kazanmak için de belli bir sürece ihtiyacınız vardır. Alışma sürecinde yaptığınız planların günlük rutinlerinize uygun olması, su içme alışkanlığını çok daha kısa sürede ve kolayca edinmenize yardımcı olur.

Bu nedenle ilk olarak kendiniz için bir hedef belirleyin ve hedefinize ulaşma noktasında maksimum uyum sağlayabileceğinizi düşündüğünüz bir su içme planı oluşturun. Her sabah su içmek güne daha dinç ve zinde başlamanıza yardımcı olur. Bu nedenle sabahları uyandıktan sonra sizi rahatsız etmeyecek miktarda, günlük de 2 – 2.5 litre kadar su tüketebileceğiniz bir plan oluşturabilirsiniz.

Vücudunuzun ihtiyacına ve su içmenin size sağlayacağı faydalara göre hazırlayacağınız bu plan, size su içme alışkanlığı kazandırma konusunda ciddi anlamda destek olacaktır.

2. Kendiniz için Bir Başucu Şişesi Edinin

Su içme alışkanlığı kazanmak için kendinize sık sık su içmeyi hatırlatıyor olsanız da bazı zamanlarda bunu unutabilirsiniz. Bu nedenle unuttuğunuz anlarda size su içmediğinizi hatırlatacak bir başucu şişesi ya da bardağı edinebilirsiniz.

Başucu şişenizi hem okulda, hem işyerinde hem de evde kolayca ulaşılabileceğiniz bir yerde bulundurursanız sürekli gözünüzün önünde olacağı için çok daha kolay bir şekilde su içme alışkanlığı kazanabilirsiniz. Ayrıca çantanızın içinde her daim bulundurduğunuz küçük bir su şişesi ile gün içerisinde sürekli hareket halinde olsanız bile su içmeyi unutmazsınız.

Ek olarak seçtiğiniz şişenin plastik ya da pet değil cam olmasına dikkat ederseniz çevre kirliliğini de önleme konusunda büyük bir adım atmış olursunuz.

3. Diğer Sıvıların Yerine Su Tüketin

bardağa dökülen su

 

Gün içerisinde maden suyu, meyve suyu ya da gazlı içecekleri çok fazla tüketiyorsanız bunları sağlığınıza su ile değiştirebilirsiniz. Gazlı içeceklerin içerisinde genellikle yüksek oranda şeker bulunduğu için diyabet, kalp hastalığı gibi tehlikeli rahatsızlıklara kapı aralar.

Örneğin yemeklerin yanında su içtiğinizde sindirim sisteminizin çok daha iyi çalıştığını fark edecek kendinizi daha güçlü hissedeceksiniz. Hem sağlıklı bir yaşama merhaba demek hem de su içmeyi alışkanlık haline getirmek için ilk günlerde zor olsa da diğer içeceklerin yerine su içebilirsiniz.

4. Su İçme Hatırlatıcılarından Faydalanın

Eğer su içmeye alışmak istiyorsanız fakat gün içerisinde su içmeyi unutuyorsanız su tüketimi ile ilgili hatırlatmalar yapan akıllı telefon uygulamalarını kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra telefonunuzun alarmını da su içmeniz gereken zamanlara uygun şekilde ayarlayabilirsiniz. Bu yöntem özellikle günlük hayatında çok meşgul ya da unutkan olan kişiler için çok faydalı olacaktır.

5. Suyunuzu Çeşitli Aromalarla Tatlandırın

su dolu bardağın içinde buzlar ve bir dilim limon var

 

Çok belirgin bir tadı olmasa da bazı insanlar suyun tadından hoşlanmadıklarından yakınır. Eğer siz de böyle düşünenlerdenseniz su içme alışkanlığı kazanabilmek için suyunuzu çeşitli aromalarla tatlandırabilirsiniz.

Su şişenizin içine en sevdiğiniz meyveleri attığınızda tadı suya karışacağı için sizin için çok daha lezzetli hale gelecektir. Bunun yanı sıra suyun tadını değiştirmek için yapay tatlandırıcı da kullanabilirsiniz fakat bu ürünlerin içerisinde sağlığınıza zararlı olan maddelerin de bulunduğunu dikkate almakta fayda var.

6. Alışveriş Yapın

Su içme alışkanlığı kazanmanın en keyifli yolu alışveriştir. Su içmeyi çok daha keyifli hale dönüştürmek için kendinize zevkinize uygun bardaklar ve su şişeleri satın alabilirsiniz. Tarzına göre seçtiğiniz rengarenk, özgün desenlere sahip bardak ve şişelerden su içmek sizin için bir hedef ya da görev değil çok severek yaptığınız bir rutin haline gelecek. Bunun yanı sıra suyunuzu tatlandırmak için çeşitli baharat ve meyveleri de alışverişinizin bir parçası haline getirebilirsiniz.

7. Uyumadan Önce ve Uyandıktan Sonra İlk İşiniz Su İçmek Olsun

su içen bir adam

Su içmeyi belli anlarla ilişkilendirirseniz alışma süreci sizin için çok daha kolay olacaktır. Bu nedenle her akşam yatağa yatmadan önce, sabahları da uyandıktan sonra birer bardak su içebilirsiniz.

Hatta geceleri sık sık uyanıyorsanız başucunuzda bir şişe bulundurarak uyandığınızda oradan su yudumlayabilirsiniz. Eğer sabah uyandığınızda su içerseniz de uykunun vermiş olduğu uyuşukluğu üzerinizden atmak çok daha kolay olur.

8. Bol Bol Acı Tüketin

Evet yanlış duymadınız, baharat ve acı içeren yiyecekler tükettiğinizde su ihtiyacınız artar ve bol bol su içme ihtiyacı hissedersiniz. Tabii su içme alışkanlığı edinme konusunda acı tüketmek her ne kadar yarar sağlasa da bu konuda aşırıya kaçmamanızı öneririz.

9. Suyunuzu Arıtın

ters osmoz teknolojisine sahip su arıtma cihazı

 

Eğer hazır suların güvenilirliğinden şüphe ediyorsanız ya da daha ekonomik bir çözüm arayışı içindeyseniz eviniz için bir su arıtma cihazı edinebilirsiniz. Bütçenize uygun bir arıtma cihazı ya da su filtresi olan bir sürahi, suyun içerisindeki zararlı bakterileri yok ederek sizi kaliteli ve sağlıklı suyla buluşturur. Bu sayede su içmek sizin için çok daha güvenli hale geleceği için alışkanlık kazanmanız da kolaylaşacaktır.

Eğer su arıtma sistemlerinin sağlıklı olup olmadığını merak ediyorsanız Merakınızı Gideriyoruz: Su Arıtma Sistemleri Ne Kadar Sağlıklı? başlıklı içeriğimize göz atmanızı öneririz.

10. Ne Kadar Su Tükettiğinizi Bir Yere Not Edin

Su içme alışkanlığı kazanmak için belirlemiş olduğunuz kurallara uymak ve gün içerisinde bol bol su tüketmek kadar yaptığınız planın takibini yapabilmek de önem taşıyor. Bu nedenle her akşam gün içerisinde ne kadar su tükettiğinizi not ederek neyi ne kadar yapabildiğinizi de görmüş olursunuz. Bu sayede alışkanlık edinme konusunda çok daha istikrarlı bir şekilde hareket edebilir ve hızlı yol katedersiniz.

Yeterli miktarda su tüketiminin sağlıklı bir yaşamın olmazsa olmazlarından biri olduğunu yazımızın ilk bölümlerinde belirtmiştik. Vücudun ihtiyaç duyduğu suyu ona vermediğinizde bazı susuzluk belirtileri ile karşılaşabilir, sağlığınızı tehlikeye atabilirsiniz.

Susuzluğun neden olabileceği sorunları öğrenmek için Sağlığı Etkileyen Susuzluk Kaynaklı 13 Sorun başlıklı içeriğimize göz atabilirsiniz.

Genel
About Miato

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Cart